Alla inlägg under mars 2016

Av Linda Bengtsson - 30 mars 2016 10:44

Idag är det 1 vecka tills L är beräknad!! Det är helt sjukt ju... Spännande också såklart^^ Längtar tills jag får träffa honom på riktigt :) min lilla bebis^^ 


Var hos barnmorskan idag och allt ser bra ut och han mår bra! Skönt   

Av Linda Bengtsson - 24 mars 2016 14:36

Idag kom berlocken som jag beställde igår :) så otroligt söt! Älskar den så mycket redan! Älskar L också otroligt mycket redan!!

Av Linda Bengtsson - 23 mars 2016 19:18

Idag är det exakt 2 veckor tills lilleman ska komma! Om han inte bestämmer sig för att komma antingen tidigare eller senare, sånt vet man ju aldrig :) 


Vet att det är extremt dålig uppdatering just nu men det kommer bli bättre så fort L har kommit för det är det denna bloggen ska handla om... Men just nu får denna bloggen vänta. 


Beställde en berlock som ska representera L som jag kommer visa här när den kommer med posten^^ Jättesöt var den!! 

Av Linda Bengtsson - 8 mars 2016 09:44

Det har inte varit en rolig natt. Har inte kunnat sova alls för lille L har rört sig otroligt mycket och hårt! Kändes som att han skulle trycka sig ur min mage när som, så kunde inte sova alls. 

Av Linda Bengtsson - 6 mars 2016 20:42

Blir jag bara allt mer nervös inför förlossningen. Är livrädd och känner att jag kommer få panik den dagen L bestämmer sig för att komma. Är extremt dålig på att hantera smärta och detta kommer vara den värsta smärtan jag någonsin känt. Men samtidigt så längtar jag tills jag kan få hålla honom i min famn för första gången och bara få titta på honom och gosa med honom. Vill träffa honom snart^^ Är ju mindre än en månad kvar, men man vet ju inte när han är redo för att titta ut. 


Det känns så otroligt häftigt och mysigt när han rör på sig i min mage, har typ precis vant mig vid det och snart är det dags för honom att komma ut. Älskar att kolla på min mage när den rör sig och kan göra det i timmar vissa dagar haha. Det är en fantastikt häftig upplevelse! 


Detta inlägget blev kort, men det kommer fler inlägg ju längre jag går och såfort lillen är ute kommer det komma fler och fler inlägg! Denna bloggen ska handla om hur det går med honom och hur han växer och när han lär sig nya saker^^. Kommer komma bilder och allt annat med :3 

Av Linda Bengtsson - 4 mars 2016 19:39

Det började med att jag berättade för min mamma att mitt ena bröst läckte, det första hon tänkte på då var att jag kan vara gravid. Så vi åkte till en affär och köpte graviditetstest som jag tog på kvällen samma dag som vi köpte det. Svaret var positivt! Och jag fick panik och började gråta hysteriskt. Nästa dag ringde jag till olika läkar mottagningar nära mitt hem och dom sa att jag skulle ringa till mödravården. Så jag gjorde det, berättade i panik att jag tog ett test och att det var positivt och att mitt bröst läckte. Jag fick en tid exakt en vecka fram så jag fick vänta tills den dagen kom. Under den helgen började jag känna rörelser i magen och jag såg att hela min mage rörde sig, fick bara mer och mer panik för jag var rädd att jag hade gått för långt i graviditeten och för att jag var tvungen att vänta den veckan på att få reda på hur långt jag gått.

När den dagen kom tog jag med min mamma till mödravården för stöd. Vi började prata först sen tog hon ett blodprov (stick i fingret) och kollade mitt blodtryck och allt såg bra ut. Sen fick jag vänta lite i väntrummet på att göra ett ultraljud. När jag fick göra det visade det sig att jag redan var i vecka 30! Trodde jag skulle svimma där på plats, och jag kollade på mamma och såg att hon såg lika chockerad ut som jag gjorde. Hade egentligen planerat att jag skulle kunna göra en abort, men det gick ju inte för jag hade gått så pass långt. Jag fick en bokning i Helsingborgs sjukhus till en gynekolog för att göra ett bättre ultraljud där man skulle se mer noggrant vilken vecka jag var i. Jag tog med mig barnets pappa dit för att jag vill att han ska vara med om detta och verkligen vara barnets pappa.

På ultraljudet fick vi veta att jag var i vecka 30+ vilken betyder att jag var ännu längre gången än jag trodde. Pappan till barnet frågade om man kunde få veta könet på barnet och det fick vi, jag bär runt på en liten pojke! Och just nu känner jag att jag är väldigt spänd och glad över att jag ska få ett barn (även om jag inte riktigt är beredd på det) men förhoppningsvis kommer allt gå superbra och jag kommer växa med uppgiften.

Sen jag fick reda på att jag är så långt gången träffar jag en barnmorska som gör lite mätning och känner på min mage och gör att jag får lyssna på barnets hjärta för att se så allt är normalt. Tycker att det är häftigt att höra hans hjärta varje vecka^^.

Pappan till barnet tog det inte alls bra i början när jag fick reda på det och kände sig hemsk och helt förstörd. Men han är lika spänd och glad över att få träffa vår lilla son när han väl kommer^^. Jag är rädd som fan för förlossningen för jag är sjukt dålig på att hantera smärta och för att jag har vetat om att jag är gravid i 3 veckor och han kan komma när som. Han är beräknad den 4e April så det är snart.

Vi har fått stress handlat saker till honom både nytt och begagnad men allt är köpt i alla fall, vi får enormt mycket stöd av vänner och familj så det känns också skönt.

Här kommer en lite läskig bild på vår lilla pojke från ultraljudet! Hoppas ingen blir rädd :3 
 

Och här kommer bilder på lite saker vi köpt till honom :) Inte allt men en del av sakerna^^ 

      


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards