Alla inlägg under maj 2016

Av Linda Bengtsson - 31 maj 2016 21:42

Idag var det L's första läkarbesök där dom kollar hans leder och lite annat. Allt såg jättebra ut och läkaren som var super trevlig sa att jag bara skulle fortsätta som jag gör. Han går upp jättebra i vikt och väger just nu 4345 gram och är 55 cm lång. Så allt är som det ska vara^^ han var snäll och rar på besöket också, han bara la där och kollade runder medan han blev undersökt, min duktiga pojke<3

Av Linda Bengtsson - 29 maj 2016 20:17

Idag var det min allra första mors dag! Känns lite konstigt men ändå kul haha. Fick en låda choklad av min äldre bror och har fått grattis hälsningar från folk på facebook. Det dåliga är att min pojkvän inte ens har sagt grattis till mig :'/ känns taskigt som fan tycker jag faktiskt!.. Han är väl för upptagen med sitt skit?


Jag gav min mamma fina blommor och grattade henne iallafall! 


Att vara mamma är det absoluta bästa som hänt mig, fast att jag inte visste att jag var gravid förrän i 7e månaden. Har vissa dagar där det går mindre bra, men dom flesta dagarna går det super bra! Han är en snäll liten kille som äter bra och sover bra. Och såklart gör i blöjan bra också haha. Det är en ära att få vara hans mamma och få ha honom nära mig och bara mysa på dagarna^^ Jag har världens finaste pojke :'D <3

           

Grattis till alla mammor där ute idag! Och grattis till mig själv^^ 

Av Linda Bengtsson - 28 maj 2016 17:18

Denna helgen jobbar min mamma, så jag och L gick först till en affär som säljer sjukt goda baguetter. Köpte vars två till mig och mamma + vars en Cola sedan gick bi till hennes jobb för att överraska med maten och drycken vi köpte. Hon blev glad över sällskapet såklart^^

Igår köpte jag en sån sak man hänger i barnvagnen så L ska ha något att kolla på när han väl är vaken i vagnen, vilket han inte är så ofta. Men han tittar verkligen på den ibland och det är ju bra! Vet inte vad en sån heter men det kommer bild på den.

Vägde mig på mammas jobb när jag var där och blev väldigt glad över det den visade! Har nämligen gått ner 14 kg efter förlossningen... Så jävla kul att veta! Ska försöka gå ner mycket nu, är ute oh går med L nästan varje dag, tror det är det som gör mycket faktiskt :) så är glad som fan över det^^

Av Linda Bengtsson - 24 maj 2016 22:51

Idag har varit en sådär dag. Hade ett möte med två kvinnor som jag inte vill berätta om just nu. Kan säga att det inte är ett möte man vill ha i alla fall.

Solen har stekt på idag och L har varit mer gnällig än vanligt för det. Han har varit supertrött hela dagen men inte velat sova för värmen. Jag var på långpromenad med honom idag också och då sov han gott i barnvagnen som vanligt, men han vill inte sova hemma i sin egna säng verkar det som. Så denna dagen har varit lite sådär..

Nu tänkte jag gå och lägga mig i sängen med laptopen och ta det lugnt för nu verkar L somnat gott faktiskt. Här kommer några bilder från promenaden! :)

Och här kommer två bilder till på L bara för att han är så himla söt^^

Av Linda Bengtsson - 22 maj 2016 09:28

Idag har jag haft L 1 månad. Tiden bara rinner iväg! Min kärlek växer mer och mer för varje dag som går, han är mitt allt och jag kommer alltid älska honom mest på denna jorden. Min lilla ögonsten?? han är verkligen det bästa som hänt mig!!

Av Linda Bengtsson - 20 maj 2016 14:22

Köpte hem sånglekar med Mora Träsk till L när han är lite äldre kan han dansa och ha roligt som jag gjorde när jag var liten. Hade bara den första filmen och det var en VHS film också (känner mig gammal). Hoppas han kommer ha lika roligt som jag hade!! :)

Hade ni någon av filmerna?

Av Linda Bengtsson - 19 maj 2016 16:18

Idag har jag och L's pappa varit och skrivit under faderskap och fixat så vi båda har vårdnaden på L, sen direkt efter det stack vi till BVC för mätning och vägning. Han går upp superbra i vikt och verkar må som en liten prins.

Efter BVC ville L's pappa hem så han fick åka hem, så gick jag och min mamma ner på stan för att köpa lite bodysar till L. Det behövs verkligen för nästan varje gång L kissar så läker blöjan ovh hans kläder blir dyngsura.. Inte så kul, det behövdes köpa fler för annars blir det kris när han inte har fler rena kläder ju. Köpte 8 bodysar 3 mössor och 3 byxor. Det var två pack kläder och med vissa fick man byxor och mössor med. Allt blev 604kr så inte så farligt tycker jag.

Efter shoppandes gick vi till min bror för att käka lite pizza och bara umgås med honom och hans dotter (: mysigt som tusan!!!

Beställde hem en bomber jacka till mig själv för tycker dom är så sjukt snygga, och har velat ha en ett tag nu. Får bara hoppas att den passar annars får jag skicka tillbaka den och be om större storlek.

Av Linda Bengtsson - 17 maj 2016 20:40

Har fått två berlocker till mitt armband. Fick en berlock som ska likna converse sko av L's pappa för han vet att det är mina absoluta favorit skor. Den andra berlocken fick jag av L's pappas mamma och det är en fin ängel som jag tror ska representera L, för hon kallar honom en ängel


Här kommer bilder på berlockerna!

   


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards